מיקי מאוס, הדמות האהובה והמפורסמת של חברת וולט דיסני, יצא לדרך בשנת 1928 ומאז כבש את ליבם של ילדים ומבוגרים בכל רחבי העולם. כשאדם ישראלי ראשון שמכה במיקי מאוס הוא אורי פינק, אשר קנה את זכויות התרגום לשפה העברית וזיכה לו פופולריות גדולה גם בארץ.
בשנה האחרונה פגו זכויות היוצרים של חברת וולט דיסני על דמותו המקורית של מיקי מאוס – זו שמופיעה בסרט ספינת הקיטור של וילי. גם אנחנו, כמעריצי או מעריצות מיקי מאוס מושבעים – קפצנו על העגלה – או על ספינת הקיטור, והוצאנו עבורכם – וגם עבורנו.. – סדרה של חולצות, סווטשירטים ומוצרים נוספים של מיקי מאוס.
ההשפעה העצומה של מיקי מאוס ניכרת בכמה תחומים. בתחום התרבות, הדמות מייצגת סמל של כוח היוצר של דיסני ושל עולם הבדידות והקסם שהוא יוצר. הוא משרת כסמל לחיוניות, יוזם ושמחה. בנוסף, מיקי מאוס הפך לאייקון תרבותי אמיתי, ואפשר למצוא את דמותו על פריטי מרצ'נדייז, בגדים, צעצועים וכו'.
לא רק בתחום הבידור מופיעה ההשפעה של מיקי מאוס. כדמות שכוללת ערכים של יצירתיות, יזמות ושמחה, תמיד הייתה נכחת במסרים החינוכיים של דיסני. העכבר הזה, עם החסרון הקטן שלו והמכנה הפשוט של מכנסיו, הפך לדמות מופת לילדים והוא מעודד השראה וקיום חלומות.
כך, בכל פינה של העולם, מיקי מאוס הפך לשפה עולמית של חיוניות, תוכנים מופתעים ושמחה, שמשפיעה על דורות רבים ומחברת אנשים מכל הגילאים.